Klienditöö praktika Ohvriabis: Esimene sissekanne

Valisin klienditöö praktika asutuseks Sotsiaalkindlustusameti Ohvriabi ja ennetusteenuste osakonna. Minu tegevused praktikal olles on osalemine koosolekutel ja kokkusaamistel klientidega, tutvun klientidega, tutvun asutuse missiooni ja visiooniga, tutvun erinevate klienditöömeetoditega, käin kodukülastustel, tutvun dokumentatsiooniga, analüüsin klienditöömeetodeid ja töövõtteid, osalen klienditööprotsessis, dokumenteerin klienditöö protsessi asutusele vastaval standardil, analüüsin meeskonnatööd, annan enda panuse kliendi abistamiseks. Minu juhendaja on Tatjana Zuftsiankou

Olen ka varasemalt olnud praktikal ohvriabis. Ettevõtluspraktikal olles olid minu ligipääsud väga limiteeritud delikaatsete juhtumite ja andmekaitse tõttu. Seekord sain loa ka osaleda klientidega kohtumistel, muidugi juhul kui kliendid ise nõus olid. 

Praktikat alustasin 25.10.2021, arutasime esimestel päevadel veel üle dokumentatsiooni korra ja kuidas üldse kliendid ohvriabisse jõuavad. Kui politseisse tuleb väljakutse lähisuhtevägivalla (LSV) suhtes, läheb juhtum üles STARi programmi. Politseinik küsib kas on soovi pöörduda ohvriabi poole, kui on nõus, määratakse kohtumine, kui ei soovi ohvriabisse pöörduda kuid nähakse, et tegelikult oleks ohvriabi teenus kasulik, antakse ohvriabi töötaja number ja ka ohvri number ohvriabitöötajale. 

Arutasime Tatjanaga mida teha ja kuidas käituda kui tuleb vägivalla ohver kohtumisele. Tuleb olla väga rahulik, kuulata klient ära, pakkuda talle tuge, nõustada, tuleb jagada informatsiooni abi saamise võimaluste kohta ja juhendada suhtlemisel teiste asutustega. Oluline on hinnata ohvri psühholoogilise abi vajadust. Samuti saab pakkuda lepitusteenust, mille viib läbi ohvriabitöötaja. 

Esimesel nädalal oli koosolek ohvriabi töötajate vahel. Kõikide piirkondade spetsialistid olid kohal. Koosolekul räägiti edulugudest ja erinevatest juhtumitest. Kahjuks neid edulugusid oli suhteliselt vähe. Räägiti ka sellest milliseid kitsaskohti nähakse organisatsioonis, peamine mure oli koostöö erinevate organisatsioonide vahel. 

Esimene nädal oli pigem sisseelamiseks. Olen küll varasemalt olnud ohvriabis praktikal, kuid siis keskendusime ettevõtluse poolele. Esimesel nädalal mina klientidega veel ei tegelenud, sest tahtsin võtta aega selleks, et arendada enda suhtlust ja omandada rohkem teadmisi ohvriabi töötaja suhtlusest kliendiga. 

Kommentaarid